סופית: מרצ לא עברה את אחוז החסימה

איתי גדסי 1 Comment on סופית: מרצ לא עברה את אחוז החסימה

לפני זמן קצר דווח סופית כי מרצ לא עברה את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת, לאחר שחסרו לה פחות מ-4,000 קולות. עם זאת מסתמן כי גוש נתניהו נחלש במנדט לטובת ליברמן שעולה ל-6. הגוש ירד ל-64

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יומיים אחרי הבחירות: בוועדת הבחירות המרכזית נמשכת ספירת הקולות, כשהבוקר (חמישי) החלה גם ספירת המעטפות הכפולות, בהן כחצי מיליון מקולות הבוחרים. לפני זמן קצר (15:30) דווח סופית כי מרצ לא עברה את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת, לאחר שחסרו לה פחות מ-4,000 קולות. עם זאת מסתמן כי גוש נתניהו נחלש במנדט לטובת ליברמן שעולה ל-6. הגוש ירד ל-64.

נכון לשעה 14:21, נספרו כ-95.7% מהקולות. מפת המנדטים היא: 32 לליכוד, יש עתיד 24, הציונות הדתית 14, המחנה הממלכתי – 12, ש"ס – 11, יהדות התורה – 8, ישראל ביתנו – 5, רע"ם – 5, חד"ש תע"ל – 5, העבודה – 4.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי תמסור הצהרה לתקשורת היום בפתח ישיבת סיעת המפלגה בשעה 18:00. עד כה לא הגיבה מיכאלי לתוצאות הבחירות.

משא ומתן מהיר

טרם הסתיימה ספירת הקולות, והבוקר כבר דווח בערוץ 12 כי המשא ומתן הקואליציוני החל באופן מעשי. בליכוד מינו את חה"כ יריב לוין לעמוד בראש צוות המשא ומתן והיום הוא החל בשיחות ראשוניות עם ראשי מפלגת הגוש. הפגישות הרשמיות יחלו רק בתום ספירת הקולות.

יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' הציע אתמול לראשי מפלגות הגוש להתכנס יחד לשלושה ימים בכפר המכביה ולנהל משא ומתן משותף, עוד לפני קבלת המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה, כך דווח בישראל היום. בסביבת נתניהו בירכו על המהלך, אף שלדעת פרשנים מטרתו היא לחסום את נתניהו משיתוף פעולה עם גנץ או מפלגת שמאל אחרת, על חשבון הציונות הדתית שעשויה להוות לו 'כאב ראש' מדיני, בפרט במתכונתה הנוכחית עם בן גביר ומפלגתו.

חלוקת התיקים

לפי המסתמן בעניין חלוקת התיקים – סמוטריץ' עשוי לדרוש ולקבל את תיק הביטחון או האוצר, בן גביר את ביטחון הפנים – בו הוא מתכנן רפורמה להרחבת הסמכויות. על תיק החוץ צפוי עימות פנים ליכודי בין ישראל כ"ץ ליריב לוין. אם סמוטריץ' לא יקבל את תפקיד שר הביטחון, מי שעשוי לכהן בתפקיד הוא בכיר הליכוד יואב גלנט, אלוף במיל' ומי שכמעט נבחר לרמטכ"ל בעבר. את תיק הבריאות עשויים לקבל יואב קיש מהליכוד או עידית סילמן. עמיחי שיקלי מוזכר כמי שעשוי לקבל את משרד החינוך.

ביהדות התורה צפויים לדרוש את תיק השיכון עבור היו"ר יצחק גולדקנופף, משרד התחבורה וועדת הכספים. גם יצחק וסרלאוף, מקום 2 בעוצמה יהודית ו-5 ברשימה המאוחדת – צפוי לכהן בתפקיד שר ולהיות בין הצעירים ביותר שיכנסו לתפקיד, בגיל 30 בלבד. השר הצעיר ביותר שכיהן עד כה הוא הוא אריה דרעי שמונה לשר הפנים בממשלתו של יצחק שמיר בשנת 1988 בגיל 29 בלבד. יתכן שדרעי ירצה לחזור שוב לתפקיד זה, בו כיהן גם בממשלה האחרונה בראשות נתניהו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב"ה

    זה הזמן לקדם את החוק שהגיש הרב אייכלר מספר פעמים (לאחרונה הוגש בחודש אדר התשפ"ב) לביטול חוק גיוס חובה למעבר למודל צבא מקצועי, להצעה זו חברו גם חכי"ם ממרץ שהגישו בעצמן הצעה דומה בשנת התשע"ח. היום יש לימין רוב מוצק בלי כיסי התנגדות כמחו ליברמן ובלי חתרנים כמו גדעון סער. זו הזדמנות נדירה להסיר את החרפה של רדיפת בני הישיבות, ולהפסיק את ההשמצות בעניין שוויון בנטל! אם הצבא יהפוך למקצועי וישולם שכר למתגייסים מרצון, אין יותר שום טענות שלשוויון בנטל, ואין חומר להסתה נגד חרדים! צריך לתת את הכבוד לכל המעאמצים של אייכלר בעניין ולקדם את החוק כבר במשא מתן! כנ"ל לגבי עצמאות החינוך, תקצוב המוסדות והפסקת עושק שכר המורות והגננות!